Blog; Kun jij jezelf “verkopen” in een (sollicitatie)gesprek?

De Elevator Pitch is een korte presentatie van jezelf, waarin je een mogelijke werkgever enthousiast maakt om jou uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek of je eigen bedrijf promoot om een mogelijke opdrachtgever te interesseren voor jouw dienstverlening. Stel je voor dat je met iemand in de lift staat (de elevator) en je hebt maximaal 45 seconden de tijd om iemand geïnteresseerd te krijgen in jou of jouw dienstverlening. Wat vertel je dan?

-Je naam, functie en eventueel bedrijfsnaam;

-Wat je precies doet (deel je passie);

-Wat levert het op voor het bedrijf van jouw toehoorder?

-Welke unieke toegevoegde waarde kun jij bieden ten opzichte van jouw concurrenten?

-Hoe kan contact tot stand komen?

De pitch is zowel mondeling als schriftelijk te gebruiken. Je zet de schriftelijke Elevator Pitch bovenaan je cv en vermeldt hem in je profiel op LinkedIn, zodat recruiters of organisaties snel weten wat je kunt toevoegen.